Rabu, 10 Disember 2014

Mak Penggerak Semangat Saya Meminati Jahitan

Assalamualaikum wbt
Bismillahirrahmanirrahim

Teks: Nurul Nisa Yahaya

Hari Ke-5 @ EPAL Bangi, 9 Disember 2014, 1.00tgh - 6.00ptg

Semalam saya tak ke kelas sebab nak meluangkan masa bersama dengan mak sebelum mak pulang ke kampung setelah tiga minggu berada di rumah saya. Sedihnya rasa. Seronok bila mak ada kat rumah. Banyak ilmu jahitan boleh ditimba. Balik dari kelas EPAL biasanya mak mesti tanya, "Hari ni dapat siapkan projek apa?" Seronok bila dapat tunjukkan pada mak hasil kerja tangan saya. Sebelum ni mak selalu cakap takde sorang pun anak mak yang minat menjahit, tapi sekarang saya dah buktikan yang saya akan menyambung warisannya. Sekurang-kurangnya dapatlah saya menggantikan mak untuk jahitkan baju adik-adik dan anak-anak buah saya selain menjahit baju untuk keluarga saya sendiri. Emmm, rindu kat mak.

Hari ni kat kelas saya siapkan projek tissue box cover yang tak sempat saya siapkan minggu lepas. Untuk projek ni saya kena buat tali daripada kain yang sama dengan kain tissue box cover tu. Nak buat tali tu cikgu Ivy ajar guna loop turner. Ya Allah, susahnya nak guna loop turner tu. Dua tiga kali panggil cikgu Ivy mintak tolong tunjukkan. Cikgu pun sabar aje tolong ajarkan. Kali keempat cuba, Alhamdulillah jadi pun. Senang je sebenarnya guna loop turner tu. Tangan ni kena lembutkan sikit. Seronok rasanya dapat ilmu baru. Rasanya dulu pernah tengok mak buat tali macam ni, tapi guna pin. Sekarang ni senang. Dah ada alat yang mudah untuk digunakan. Lepas siap projek ni, saya buat projek pencil box pula. Tapi saya cuma sempat siapkan sulamannya sahaja. Ingat nak siapkan hari ni tapi cikgu Nadia macam ingat-ingat lupa cara nak sambungkan telinga panda tu. Untuk projek pencil box ni tiada langkah-langkah disediakan macam projek tissue box cover tu. Kalau ada, senang nak buat rujukan. Jadi saya ada dua projek yang di Keep In View (KIV). Projek Book Cover dan Projek Pencil Box.

2 ulasan:

  1. sama la seronok apabila menjahit untuk anak2 terasa macam waktu dulu2

    BalasPadam
  2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI



    BalasPadam