Isnin, 8 Disember 2014

Semakin Mengenali Mesin Sulamanku

Assalamualaikum wbt
Bismillahirrahmanirrahim

Teks: Nurul Nisa Yahaya

Hari Ke-3 @ EPAL Bangi, 5 Disember 2014, 2.00ptg - 7.00ptg

Hari ni selepas jemput anak dari kelas tambahan di sekolah agama, jumpa bekas rakan sepejabat sekejap. Makan tengahari bersama sambil borak-borak. Bila ditanya tentang aktiviti terkini, tercerita pula pasal pergi belajar sulaman kat EPAL Bangi. Tiba-tiba diorang cakap nak hantar sulamkan baju untuk majlis sambutan Maulidurrasul nanti. Tergamam seketika. Otak ligat berfikir. Aku belum belajar lagi sulaman baju kurung. Tak boleh jadi ni, minggu depan aku mesti siapkan projek baju kurung + sulaman + kerawang.

Hari ni sampai kat kelas, selesaikan rutin macam biasa. Tulis nama dalam buku rekod kehadiran dan setting meja. Hari ni saya siapkan projek Name Tag dan buat projek Tissue Box Cover. Tapi untuk Tissue Box Cover tu saya cuma sempat siapkan sulamannya sahaja. Hari ni belajar dalam keadaan tenang. Kisah semalam jadikan sebagai pengalaman. Untuk projek ni, langkah-langkah ada disediakan. Jadi saya rujuk kepada langkah-langkah tersebut. Sesekali minta bantuan cikga Nadia terutamanya ketika hendak memulakan sulaman. Alhamdulillah, selepas tiga hari menggunakan mesin sulaman ni, saya sudah semakin mengenalinya. Sudah tahu bagaimana hendak mengendalikannya. In Shaa Allah, minggu depan saya akan siapkan projek ni sebelum mulakan projek baju kurung + sulaman + kerawang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan